Παίζουμε μαζί, Μαθαίνουμε μαζί

Υλοποίηση Εκπαιδευτικού Προγράμματος των Special Olympics “Παίζουμε Μαζί – Μαθαίνουμε Μαζί” με τη συμμετοχή μαθητών των 

  • ΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου Κουτσελιού Ιωαννίνων 
  • ΣΤ΄1 Δημοτικού Σχολείου Πεδινής
  • 4ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ζωσιμαίας Ακαδημίας

Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα , εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, που δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές µε και χωρίς νοητική αναπηρία να συμμετέχουν μαζί σε αθλητικές δράσεις.

Στόχος του προγράμματος είναι:

• Να ενημερώσει όλους τους εμπλεκόμενους σχετικά με τη νοητική αναπηρία και τα Special Olympics
• να εκπαιδεύσει τους μαθητές χωρίς αναπηρία για τη σωστή ορολογία
• να σπάσει στερεότυπα και να βοηθήσει τους μαθητές χωρίς αναπηρία να σχηματίσουν τη δική τους εικόνα απέναντι στην αναπηρία
• να αναπτύξει το αίσθημα της αποδοχής και της συνεισφοράς
• να προωθήσει τη συνεργασία ατόμων με και χωρίς νοητική αναπηρία και τελικά
• να προάγει την ένταξη

Συντονιστές αυτών των ενταξιακών αθλητικών δράσεων είναι προπονητές των Special Olympics Hellas – Εκπαιδευτικοί/ Καθηγητές Φυσικής Αγωγής με πολύχρονη εμπειρία ή εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, όλοι εθελοντές των Special Olympics Hellas.

Η συνεργατική- διασχολική δράση στον χώρο του 4ου Ειδικού Δημοτικού υλοποιήθηκε στις 17 Απριλίου 2024, υπό την καθοδήγηση του  Συντονιστή Ιονίων Νήσων των Special Olympics, κύριο Άγγελο Βονιτσάνο.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των τριών σχολείων, αφού ενημερώθηκαν από τον κύριο Βονιτσάνο για τις δράσεις και τη φιλοσοφία των Special Olympics Hellas ,σχημάτισαν μεικτές (unified) ομάδες και , συμμετέχοντας σε αθλητικές δραστηριότητες (bocce και διάφορες μορφές σκυταλοδρομίας), διαγωνίστηκαν, ανταγωνίστηκαν, αλληλοεπίδρασαν, μοιράστηκαν, ενθουσιάστηκαν, απόλαυσαν, συνεργάστηκαν, ένιωσαν, έμαθαν, κατανόησαν, διασκέδασαν , βίωσαν

Αυτή ήταν η 3η κοινή δράση συμπερίληψης και ευαισθητοποίησης για άτομα με αναπηρία των συνεργαζόμενων σχολείων. Μια ευκαιρία ακόμη να δοκιμαστεί το σχολείο μας ως ανοιχτή ενταξιακή κοινότητα, και να πλησιάσει τον στόχο του ως σχολείο που αποδέχεται τη διαφορετικότητα, όπου όλοι νιώθουν ευπρόσδεκτοι και πολύτιμοι ως ουσιαστικοί συμμέτοχοι σε οποιαδήποτε σχολική δραστηριότητα.

Ευχαριστούμε πολύ για το μοίρασμα, ευχαριστούμε πολύ για την ιδιαίτερη εμπειρία ζωής!