Οδυσσέας “22”

Πρόγραμμα Σχολικής Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Κρήτης / Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α.
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενθάρρυνση της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της κριτικής των μαθητών μέσω της αξιοποίησης των ΤΠΕ.


Θέμα προς διερεύνηση: Ασφαλής πλοήγηση και δημιουργικότητα στο διαδίκτυο.

Με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2022” το Πανεπιστήμιο Κρήτης δίνει την ευκαιρία σε Δημοτικά Σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο να σχεδιάζουν και να υλοποιούν δράσεις από απόσταση μέσω τηλεδιάσκεψης με στόχο τη συνεργατική διερεύνηση και οικοδόμηση της γνώσης των μαθητών σχετικά με την ασφαλή και δημιουργική αξιοποίηση του διαδικτύου.

Αυτό το πρόγραμμα έφερε κοντά το Δ. Σ. Κουτσελιού με το Δ.Σ. Αγίας Βαρβάρας Κρήτης και το 13ο Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής. Το καράβι του Οδυσσέα ΄22 χάρισε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ένα όμορφο, ιδιαίτερο και δημιουργικό ταξίδι.

Σύμφωνα με τη μεθοδολογία του προγράμματος οργανώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων σχολείων 4 τηλεσυναντήσεις, οι οποίες έδωσαν την ευκαιρία σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς να γνωριστούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να αναδείξουν τις υποθεματικές με τις οποίες θα ασχοληθούν, να συζητήσουν τις προτάσεις τους για τα σενάρια που θα επεξεργαστούν, να παρουσιάσουν τις ψηφιακές ιστορίες που δημιούργησαν τα παιδιά.

Πριν από κάθε τηλεσυνάντηση οι εκπαιδευτικοί των συνεργαζόμενων σχολείων δημιουργούν κοινές δραστηριότητες και οι μαθητές εργάζονται ομαδικά στο πλαίσιο τοπικών τάξεων ή διομαδικά σε συνεργατικές δραστηριότητες μέσω εργαλείων web2.0 (σύγχρονα και ασύγχρονα) στο πλαίσιο απομακρυσμένων τάξεων.

1η Τηλεδιάσκεψη

Η πρώτη τηλεδιάσκεψη ήταν συνάντηση γνωριμίας. Οι μαθητές των σχολείων παρουσίασαν τον εαυτό τους , το σχολείο τους και τον τόπο τους μέσα από εργασίες που είχαν ετοιμάσει δουλεύοντας σε ομάδες.

Οι μαθητές αυτοπαρουσιάζονται.

οι παρουσιάσεις των μαθητών

2η Τηλεδιάσκεψη

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων στη 2η τηλεσυνάντηση και μέσα από ειδικά σχεδιασμένες διαθεματικές δραστηριότητες όπως παιχνίδια ενεργοποίησης, διαδραστικά βίντεο κ. ά. κατέληξαν στις υποθεματικές τις οποίες θα διερευνήσουν περισσότερο. Οι υποθεματικές είναι: εθισμός, απάτες-κακόβουλα λογισμικά , δημιουργικότητα στο διαδίκτυο, επικοινωνία και διαδίκτυο

Οι μαθητές διερευνούν το θέμα και εμβαθύνουν στις υποθεματικές που έχουν αναλάβει. Εργάζονται ομαδικά στην τοπική τάξη αλλά και διομαδικά σε επίπεδο απομακρυσμένων τάξεων. Οι εκπαιδευτικοί των συνεργαζόμενων σχολείων δημιούργησαν μια κοινή εικονική τάξη στην πλατφόρμα eme και στο περιβάλλον της οι μαθητές των απομακρυσμένων σχολείων έχουν τη δυνατότητα μέσω συνεργατικών εργαλείων web2.0 ( padlet, tricider, answergarden, dotstorming, colorillo, ideaboardz ) να επικοινωνήσουν και να συνδιερευνήσουν το θέμα τους.

3η Τηλεδιάσκεψη

Κατά τη διάρκεια της 3ης τηλεδιάσκεψης οι μαθητές , αφού είχαν διερευνήσει την υποθεματική που είχαν αναλάβει, αντάλλαξαν ιδέες με τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων για τον τρόπο που σκέφτονται να δημιουργήσουν τα σενάριά τους ώστε να αναδείξουν την υποθεματική τους.

Συμμετοχή στο συνέδριο

Οι μαθητές δούλεψαν ομαδικά και δημιούργησαν στην τοπική τάξη τις ψηφιακές τους ιστορίες χρησιμοποιώντας το bookcreator. Στις 3 Ιουνίου συμμετείχαν στο συνέδριο που διοργανώνει το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης στα πλαίσια του προγράμματος ¨ΟΔΥΣΣΕΑΣ¨ και παρουσίασαν τα έργα τους. ( Δ.Σ. Κουτσελιού & 13ο Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής διαδικτυακά , Δ.Σ. Αγίας Βαρβάρας Ηρακλείου Κρήτης δια ζώσης)

4η Τηλεδιάσκεψη

H τελευταία τηλεδιάσκεψη ήταν συνάντηση επικοινωνίας, απολογισμού και αξιολόγησης του προγράμματος καθώς και αποχαιρετισμού μαθητών και εκπαιδευτικών και κλεισίματος μιας πολύ όμορφης και δημιουργικής συνεργασίας. Το ταξίδι του Οδυσσέα κάπου εδώ φτάνει στο τέλος του!

Ακολουθούν οι ψηφιακές ιστορίες των παιδιών.